szervusz! mit csinálsz?

2006. október 27.

Immáron három hete, magyar tanszékünk tanárai 2 Samsungos mérnöknek tanítanak magyar nyelvet, "éjjel és nappal". Lee és Cho úrnak, akik hamarosan Magyarországon fognak dolgozni. Mi egészen jól bírjuk, ugyanis öten vagyunk a feladatra, nekik sokkal nehezebb, mert ők csak ketten. :) Ráadásul nagyon makacs tanárok vagyunk. Mindenki ragaszkodik a saját kedvenc tankönyvéhez. Ők meg kénytelenek öt féle tankönyvből tanulni. De egyelőre nem panaszkodnak. 9.30-tól 12.30-ig órájuk van, majd 13.30-tól 16.30-ig ismét. Aztán 3-4 órát még ott kell maradniuk tanulni. A Samsung bizony kemény feltételeket szab.
Nagyon élvezem az óráinkat, mert nagy sikerélményt nyújt. Három hete még csak az ABC-hangjainak kiejtését gyakoroltuk, ezen a héten pedig már én magam is elámultam attól, mi mindent tudnak.
Szerdán megcsörrent a telefonom. Lee úr keresett és magyarul próbált társalogni velem. "Szervusz! Mit csinálsz?" Ettől a kezdéstől elnevettem magam, mert eszembe jutott, hogy az első olvasmány, amit meg kellett az órámra kívülről tanulniuk, így kezdődik: "Szervusz nyúl! Mit csinálsz?" Lám-lám, milyen jó dolog, ha az ember memoritereket ad fel a diákjainak. Mindig is hittem benne és most itt a bizonyíték!
Legszívesebben azt válaszoltam volna - hogy stílusos legyek - "félek", mert a nyúl is ezt válaszolja a riporternek az olvasmányban. De mivel ő volt olyan ügyes, hogy kihagyta a kérdésből a nyúl szót, inkább az igazat válaszoltam: "teniszeztem." És akkor hirtelen eszembe jutott, hogy a múlt időt ő még nem ismeri. Gyorsan korrigáltam a dolgot, visszaálltam jelen időbe. Semmiképpen nem akartam, hogy kudarcként élje meg első magyar nyelvű telefonbeszélgetését.
Azt gondolom, december közepén, amikor a tanfolyamunk befejeződik, már folyékonyan fogunk társalogni magyarul. És ez hihetetlen élmény lesz, mindannyiunknak.

1 hozzászólás:

Névtelen írta...

Szija!
Aranyos ez a nyulas történet, meg hogy vigyáztál hogy ne esseen pforáa a fazon :)

 
Manócska blogja - Design by: Searchopedia convertido para o Blogger por TNB