finomságok

2007. február 9.



Tamás barátunk nemrégiben megkóstolta a selyemhernyó-lárvát, a férjem pedig tegnap elfogyasztott egy szárított polipot. Mindkettő tipikus koreai ínyencség.
Ami a polipot illeti, határozottan szándékomban állt nekem is kipróbálni, de az utolsó pillanatban csúnyán meghátráltam. Nem tudtam elviselni a szagát. Most kicsit lelkiismeretfurdalásom van.
A fiúk sokkal később érkeztek Koreába, mégis előrébb járnak. Elhatároztam hát, hogy én is ki fogok próbálni valami nagyon "extrém" koreai ételt. Ötletek?

13 hozzászólás:

Névtelen írta...

1. A tengerparton szedett, frissen felkarikázott, nyers tintahal
2. Kutyahús
A nem extrém helyi ételeket (mindenféle polipleves, rákok, 떡볶이) már mind kipróbáltad?

Névtelen írta...

3. Grillezett marhagyomor
4. 낙지 - grillezett, nagyon csípős polip
Ezeket étteremben kapod, nem az utcán.

Névtelen írta...

Nos én is a polipra szavaznék, csak mégy egyszerűbb fogásként.:)
Minek azt felkarikázni, szerintem á la nature még élve. Biztosan nem lesz olyan szaga, mint a szárítottnak, csak kicsit izeg-mozog.)
A kekogi-t, kutyahúst már próbáltad?
K.F.

Névtelen írta...

Láttam már olyat is, hogy egészben, a még mozgó állatot ették. Csak mi van, ha elkezd visszakapaszkodni a nyelőcsövedben? :-))
Posingtang (kb., ezt sem írtam még le magyarul) a híres kutyaétel neve. Drága dolog, egy cimbora egyszer el akart vinni szerelmi bánatában (mint ezernyi dolog, ez is jó a férfierőnek), de úgy berúgott, hogy csak a kimcsis tofut áruló kajáldáig jutottunk.

Manócska írta...

Amikor a blogbejegyzést írtam, a végére még oda akartam szúrni, hogy kutyahús kizárva. Csak azért hagytam ki, mert eddig még egyáltalán nem találkoztam vele, gondoltam, itt ilyen már nem is létezik. Úgy látszik, tévedtem, ha Ti mindketten annyira ajánlgatjátok.
Nyers polip? Egyszer unalmamban végignéztem egy dokumentumfilmet a poliphalászatról. Inkább kihagynám ezt is, ha lehet... Tudom, nehéz eset vagyok, bocsánat! Nincs valami nőknek való, könnyedebb dolog? :)
Talán törölnöm kellene az egész blogbejegyzést... Azt hiszem, jobban végig kellett volna gondolnom ezt a "valami furcsát én is akarok enni" dolgot!
Azért köszönöm a tippeket! :)

Névtelen írta...

Elnézést, én nem ajánlgattam a kutyahúst, csak javasoltam, ha különlegességet akarsz. Lehet kapni, keresd (vagy kerüld el :-)) a 보신탕 feliratot. Dongbinggo-dongban a követség közelében tudok egy helyet mutatni, 3 hete láttam.
Piacon lehet néha látni kutyahúsos pultot is.

Globetrotter írta...

Andi, szerintem a babbal töltött péksütemények, jegkrémek is elég extrémek. Én eddig jutottam ;)
Mondjuk a marhagyomrot is kipróbáltam, de szerintem semmi különleges nincs benne, azonkívűl, hogy drága.A rengeteg átlátszó nyers hal is fincsi és szaguk sincs, csak a nevüket nem tudom :(

Névtelen írta...

Amikor nekem az exem sütött polipkarikát, nem tudtam megenni. A fürdőkádban ültem és szomorúan rágcsáltam, de meg kellett állapítanom, hogy inkább a gumihoz hasonlít. :D
Persze biztos nem a polipban volt a hiba... ;)

Végülis miket próbáltál ki?

Manócska írta...

Igazából semmi extrémet. Bár most hétvégén belefutottunk a sült disznóbélbe a tengerparton. Talán erről még fogok írni... Na, ezt sem tudtam megenni. Papírkutya. :-)

Névtelen írta...

Sült disznóbél? Erről még nem hallottam. Mindig tanul az ember.

És megkóstoltad, vagy csak megnézted? :)

Manócska írta...

Bementünk egy tengerparti kis étterembe, ahol láttuk, hogy az asztalon van egy sütő és benne maradék sült hús. Mondtuk, hogy mi is azt kérjük. Amikor kihozta a nő az adagunkat, akkor döbbentünk rá, hogy az bizony nem hús, hanem disznóbél. Én csak egyet bírtam megkóstolni, nagy nehezen gyűrtem csak le, a továbbiakban pedig úgy tettem, mint aki eszik. De valójában csak a sült gombát, a rizst, meg a hozzávalókat ettem. A férjem néhány darabot azért legyűrt, hogy ne sértsük meg a csajt. Na meg hogy néz az ki, hogy bemegyünk egy ilyen helyre, ahol ez a specialitás, erre nem esszük meg?! Nekem rágós volt és bizony éreztem rajta valamilyen szagot, ami valamire nagyon hasonlított. De ezt inkább most nem részletezném. Mindenesetre a férjem jól megjegyezte azóta a sült disznóbél nevét koreaiul, hogy a közeljövőben messze elkerülhessük. :-)

Névtelen írta...

:)
Vagyis elmondhatjátok, hogy érdekes jelentésű szavakat ismertek koreaiul. :)))

Manócska írta...

Na igen, a kaják neve sokkal jobban megmarad az ember agyában, mint a többi koreai szó. Vagy azért mert kerülendő, vagy azért, mert finom. :-))

 
Manócska blogja - Design by: Searchopedia convertido para o Blogger por TNB