time

2007. október 25.

Meg voltam róla győződve, hogy írtam már kedvenc koreai filmrendezőmről, Kim Ki-dukról a blogomban, de most sehogyan sem találok róla bejegyzést. Mindegy. Filmjei közül néhányat (Lopakodó lelkek, Az íj, Tavasz, nyár, ősz, tél és megint tavasz, Idő) a magyarországi mozikban is játszanak. Amikor megtudtam, hogy Koreában fogok dolgozni, megnéztem otthon néhány filmjét, és ezek sokat segítettek nekem abban, hogy megértsem (kicsit jobban értsem), megszeressem ezt az országot, és az itt élő embereket. Kim Ki-duk filmjeiről bővebben asiafan blogján (Keleti Szél) olvashattok, ő a koreai filmeknek (is) nagy szakértője.


Amiről most kicsit írni akarok, az a Time.

Még tavaly novemberben láttam a filmet, itt Koreában. Mindössze 3 napig játszották, egy filmfesztiválon. Ennek oka talán az lehetett, hogy Kim Ki-duk filmjeit nem igazán szeretik a koreaiak. Ha jól tudom, az Európában oly kedvelt rendező már többször megfogadta, hogy nem fogja engedni levetíteni Koreában a filmjeit, mert mindig negatív a fogadtatásuk.
Diákjaim körében végeztem némi közvéleménykutatást: senki sem kedveli a filmjeit, mert szerintük hamis képet nyújt az itteni életről. Én persze épp ennek az ellenkezőjét érzem, nagyon is leleplező, de ezt azért nem mondom el nekik. :-)




Ami miatt most ezt az egészet leírtam...
A filmben többször látható egy tengerparti szoborpark, aminek nagyon fontos szerepe van a főszereplők életében. A film után eldöntöttem, hogy mindenképpen megnézem magamnak ezt a parkot. A gond csak az volt, hogy senki sem tudta megmondani nekem, pontosan hol is van. Már egészen lemondtam róla, de aztán idén júniusban az egyik diákom felkutatta nekem, kiderült, hogy Szöultól keletre, egy kis szigeten található. A sziget neve: Modo-ri.
A hazautazás előtt már nem volt idő megnézni, de októberben, a koreai ünepek alatt végre eljutottunk erre a szigetre. A parknak, ami közvetlenül a tenger mellett található, leírhatatlan hangulata van. Nagyon megnyugtató volt számomra. Persze lehet, hogy azért éreztem mindezt, mert végre teljesült egy régi vágyam. Ki tudja?
Most végre a képeket is rendeztük, bekerültek az albumba. A Kim Ki-duk rajongók talán örülnek majd, ha ezeket látják. Aki pedig még nem látta a Time-ot, az esetleg kedvet kap hozzá. Maga a film egy elég érdekes témát dolgoz fel. A koreai lányok szinte kivétel nélkül vágynak arra, hogy megváltoztassák szemüket, arcukat, orrukat. Elégedetlenek önmagukkal. Jó néhány diákom át is esett már kisebb-nagyobb plasztikai műtéten. (Erről majd talán írok egyszer.) A film egy pár furcsa, "őrült" kapcsolatán keresztül mutat rá erre a problémára.
Ha összevetitek a fenti képet a mi képeinkkel, egy apró kis dologra lehettek figyelmesek. Az ég felé nyúló lépcső mára sajnos visszahajlott. Ez kissé talán illúzióromboló. És igen! Nem tudtam kihagyni, hogy ne másszak fel erre a nagy kézre! :-)
A képre kattintva láthatjátok a többit is.



7 hozzászólás:

Névtelen írta...

Nem piszkálódni akarok, de a sziget neve Mo-do.
Ti. do jelenti a szigetet, a ri pedig egy közigazgatási egység a megye (tartomány), járás, még kisebb, még kisebb egység sorban. A ri a legkisebb egység.
A hely címe: Incheon, Ongjin-gun, Bukdo-myeon, Modo-ri.
A kötőjel utáni szavak a közigazgatási egységek.


További fotók a helyről:
http://www.visitkorea.or.kr/ya/gg/yagg_mv0.jsp?i_seqno=5428&i_not_use_head=Y&i_type=
Gondolom a visitkorea honlapján angol anyag is van róla.

Manócska írta...

Tudom, tudom, de így nekem sokkal jobban tetszik. Mo sziget, olyan nagyon rövid. Nem túl tudományos érv, ugye? :-) De szerencsére Te itt vagy, és korrigálod a hanyagságaimat. :-) Így megfelelő a tájékoztatás.

Névtelen írta...

Hát, nem egy regényes név, az biztos.

Névtelen írta...

Úgy látom hergelni akarsz ezzel a beírásoddal. Kezdjük ott, hogy Kim Ki Duk rajongó vagyok és bár Koreából leginkább a táj, a természet és az ősi kutúra érdekel, azért ez a modern szoborpark felketlette az érdeklődésemet a film nézése közben. Hozzáteszem maga a film bár tény, elgondolkodtató, annyira nem tetszett. Egyébként azért is szeretem nézni Kim Ki duk filmjeit, mert kicsit olyan, mintha elutaznék Koreába.
A szoborparkról egyébként nekem az is esezmbe jut, hogy a koreaiak egészen másként állnak hozzá a meztelenséghez. Ez leginkább a mogjok-táng (kb. közfürdőnek megfelelő) intézményükben jön elő. Itt a nemek külön fürdenek, de mindenféle "zavaró" textildarab nélkül. Először egy kicsit furcsának tűnt a dolg, mert én lennék az utolsó aki egy naturista strandra ekmenne, de aztán nagyon megtetszett!. Tényleg Te már kipróbáltad a mogjok-ot? Ha véletlenül nem, hát tényleg cak ajánlani tudom!

K.F.

Névtelen írta...

ez de jó! igazából a film vizuális erejének nagy része a lépcsős szobor, azt hittem, hogy a filmhez tartozik.. ez így nem poén, egy ilyen klassz szoborparkban én is tudnék művészfilmet forgatni :)

Manócska írta...

Na igen! Van benne valami. Egyébként ami nagyon meglepett engem a parkban, az a mérete volt. A filmben sokkal nagyobbnak tűnt. Ez persze normális, épp ez volt a cél. És a lépcsős szobor is jóval megkapóbb, monumentálisabb a filmben. Azt mondjuk nehezen képzelem el, hogy időnként eléri a tenger, mert elég messze van a víztől. Azért még így is nagyon jó érzés volt benne sétálni.

Ármina írta...

Szia!
Honnan tudnám letölteni? :) Esetleg, nem tudsz torrent-fájlt küldeni, hogy letöltsem? Nem találtam boltokban sem... :(

 
Manócska blogja - Design by: Searchopedia convertido para o Blogger por TNB